maar ik heb me suf gezocht op internet om erachter te komen, welke diameter punt en type/diameter tin te gebruiken.
Hallo Rene, ik zou je willen aanraden zo fijn mogelijk. Een fijne spits is natuurlijk noodzakelijk voor dit werk maar je moet er vooral veel handigheid in krijgen. Alleen een goed soldeerstation is misschien te grote investering als je het alleen maar voor dit klusje wilt gebuiken?
Ik heb zelf een gasboutje gekocht (bij een modelbouwzaak) waar een redelijk fijn puntje bij zat. De bout gaat op aanstekervloeistof, is snel warm en er zit geen onhandig snoer aan. Dit apparaat kost 5 tientjes.
Qua tin heb ik iets duns met een harskern erin, ik gok 1 mm?
Als je gaat solderen wordt er hierboven al naar een goede handleiding verwezen, maar... bereid je voor op veel pruts- en vloekwerk! Koop desnoods een connector extra om uit te proberen. Zorg voor goede klemmetjes dat je de draad op de juiste plek vastzet en je handen vrij hebt. Druk dan de spits op het draadeind en het contact en laat even goed warm worden. Druk dan de tin er tegenaan, een kleine hoeveelheid die snel uitvloeit en dan oppassen dat het niet op de contacten ernaast kortsluit.
Het resultaat kan je het beste nameten met een multimeter en een naald, die je in de contactjes kan steken.