OK, Mediaportal weet ik niet, maar iig een andere MCE variant (ben even de naam kwijt) werkte voor de NL EPG op basis van screen scrapes van tvgids.nl . En dat vondt tvgids.nl wat minder.
Ok, zou kunnen.
Maar in mijn ervaring is de EPG van de kabelaars uitermate crap vergeleken met die van MCE.
Grappig, vind juist andersom, misschien verschilt dat dan wel weer erg per kabelboer. Ik had altijd Essent (Ziggo nu dus).
En wat HDCP en CI+ betreft: elders op dit forum ook al aangegeven, open source en HDCP en CI+ gaan per definitie niet samen omdat de HDCP en CI+ licentievoorwaarden dit niet toestaan. Zelfde reden waarom je bv DVD moest hacken voor je onder Linux DVD kon kijken.
Misschien een software pakket erbij kopen, wat niet open source is. Voor elk probleem is een oplossing.
Maar microsoft is al tenminste 5 jaar bezig met de ontwikkeling van media center, maar veel nieuwe technieken ondersteunen, helemaal niet. Ik moet het allemaal maar weer zien. En prima, als VMC weer een beter product wordt, stap ik gewoon weer terug.