Forum Wiki SponsorShop
3 September 2010, 12:44:33 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Scherm detectie uitschakelen?  (Read 1229 times)
hanhoo
Standaard
**

« on: 29 December 2007, 15:21:43 »

Hallo mensen,

Als ik mijn computer aanzet met het beeldscherm uitgeschakeld, kiest de PC een verkeerde resolutie voor mijn scherm. Logisch, want hij kan PnP niet detecteren wat voor scherm eraan hangt. Vervelend is dit wel, want ik zet er niet altijd naast om de TV aan te zetten als mijn MCE uit standby komt  icon9 . De ene keer zet ik de TV aan en staat hij op 720p en de andere keer op 1080i. Ook kloppen de verhoudingen niet en kan ik de juiste resolutie niet eens meer selecteren (1080p). Dit speelt niet alleen bij mij, maar ook bij een kennis met een ander systeem (Philips MCE).

Weet iemand of ik Windows kan vertellen op een of andere manier dat hij zich er niet mee moet bemoeien en dat mijn video-output altijd een vaste waarde heeft?

Alvast bedankt voor de reactie's

Hans.

Shuttle SS33G5M DVO met onboard Intel Graphics op HDMI output, Octava 3x2 HDMI selector, Sony Bravia Full HD.
Report to moderator   Logged
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van een naar keuze te configureren bundel steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!
HVR2200 - 95 eur.
Anysee E30TC - 145 eur.
(black) Vista MC AB set - 29 eur.
Windows 7 Home Premium OEM (systembuilderspack) - 99 eur.
enz.

www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
RemkoR
Pro

If it works for her, it's OK for me

« Reply #1 on: 30 December 2007, 21:01:21 »

Klopt het dat je er een HDMI selector tussen hebt zitten ? Zo ja al eens geprobeerd die er tussenuit te halen ?

Andere mogelijkheden:
Gebruik de VGA ingang
(Indien niet reeds het geval) Gebruik de originele Microsoft MCE remote en programmeer de toets om hiermee je scherm aan en uit te zetten. Dit maakt het eenvoudiger om het scherm in te schakelen alvorens het mediacenter opstart
Laadt de laatste drivers en stel de resolutie in op 1920x1080, waarschijnlijk is er een mogelijkheid dat de resolutie bepaald wordt door de GPU. (Is mogelijk bij nVidia).

Remko
nklerk
Gemiddeld

« Reply #2 on: 15 March 2008, 11:19:47 »

Stel de juiste resolutie in (de gewenste)
probeer dan de volgende service op manual te zetten "Ati External Event Utility"
en een reboot.

Bij mij heeft dit geholpen.
« Last Edit: 15 March 2008, 11:21:45 by nklerk » Report to moderator   Logged
roob
Gemiddeld

« Reply #3 on: 5 February 2010, 11:13:14 »

Stel de juiste resolutie in (de gewenste)
probeer dan de volgende service op manual te zetten "Ati External Event Utility"
en een reboot.

Bij mij heeft dit geholpen.

Ik kan deze service niet vinden in Vista?

gr. Robert
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen