Forum Wiki SponsorShop
25 July 2017, 06:27:48 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2 3  All   Go Down
  Print  
Author Topic: MCE system standby Tips en Truuks  (Read 46379 times)
kamjo01
Guest
« on: 9 January 2005, 14:14:43 »

smash
Een paar handige links en tips om je MCE box in normale (lees stille) stand-by te brengen....

Om een USB device controle te laten hebben over het stand-by gaan en de re-incarnatie van je MCE moet je een aantal dingen doen.

Ten eerste moet je in je Bios ervoor zorgen (advanced power options) dat je USB devices gebruikt kunnin worden om het systeem uit een S3 Standby te kunnen halen. Standaard zet je bios het systeem in een S1 standby.

icon9
S1 betekend zoveel asl dat het OS in standby gaat en de machine en dat de hardware normaal blijft functioneren. Fans draaien, CPU krijgt stroom, PSU blijft actief enz enz

S3 betekend hetzelfde voor het OS alleen in dit geval blijft aleen de CPU en bios onderstroom staan.

Door de wijzigingen in je BIOS aan te brenegen dat ook USB devices je PX weer kunnen "wakkermaken" is het mogelijk om op deze manier je PC weer tot level te brengen.
Mijn MSI 915P komt uit de doos met alles disabled behalve de normale knoppen op je PC.

Kijk hier ff  voor de Microsoft KB documenten http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;841858

en hier voor een uitgebriede verhandeling op the green button http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?ForumID=42&MessageID=49101&TopicPage=1

Ik heb dit nu geimplementeerd en het werkt perfect! het systeem gaat aan wanneer ik dat bepaal en als ik opnames gescheduled heb dan worden die programma's gewoon opgenomen ook als het systeem in Stand-by is gebracht!

Door in Power Management aan te geven wannner de Disk uit moet en het systeem in Stand-by moet ( in mijn geval 30 min na de opname eindigt) gaat het systeem ook daadwerkelijk weer in de standby stand.

Ik reboot XP een keer per week om van alle rommel af te zijn die hier en daar bliijft hangen.

John
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
harryd
Administrator
Guru

« Reply #1 on: 10 January 2005, 00:40:00 »

Hi John

Bedankt voor het posten van de info !  thumbsup thumbsup

Ik had deze info een tijd geleden al gelezen maar mijn toenmalige testsetup werkte prima mbt wake en sleep via AB maar mijn huidige testsysteem heeft daar moeite mee. Ik moet zeggen had want na je posting gelezen te hebben gelijk even de tweak gemaakt en nu werkt het wake en sleep gebeuren op de nieuw install ook goed smile ( Asus A7V400-MX )

Begrijp ik het goed dat jij voor de tweak ook problemen had met het systeem automatisch uit stand-by te laten komen voor het opnemen van geprogrameerde zaken en dit probleem met de tweak ook is opgelost?

Groeten
      Harry

Ik ben een geregistreerd gebruiker van het forum en geniet daardoor van extra functionaliteit ! Heb jij je ook al geregistreerd ? (en zo nee waarom nog niet ?) smile
kamjo01
Guest
« Reply #2 on: 10 January 2005, 08:57:43 »

harry,

yep, voor het aanbrengen van deze tweaks had ik dat ook! Nu werkt het helemaal perfect,

het enige wat nog niet helemaal  lekker werkt af en toe is het weer in standby gaan na een opname. Het blijkt dat de VFD in mijn LC10  steeds opnieuw een netwerk connectie maakt. Ik ga eens proberen om de aansturing hiervan uit te zetten en dan eens zien wat het resultaat is.

Will keep you posted

John
kamjo01
Guest
« Reply #3 on: 18 January 2005, 00:07:34 »

hier is deel 2 van mijn  standby verhaal.

Het in standby gaan van het systeem lijkt een mission impossible omdat er een constante netwrk connectie is, en als MCE actief is blijkt er heel wat communicatie te zijn

Dit betekend dat de schijf niet stil komt te staan en het systeem niet idle komt.

Ik heb een oplossing gevonden IntelligentWakeUp wat je kunt vinden op http://www.rainyclouds.com/ het ttoltje kost 11 euries maar is perfect.

De werking is simpel, je kunt je systeem in standby zetten, uitzetten opnieuw starten enz enz. Het moosite is dat je dit kan "schedulen" ( dus voor langere tijd vooruit) Ik heb mijn systeem zo ingesteld dat  om 12 uur 's nachts het systeem in standby gaat en een keer per week gaat er een reboot  van start. Dit werkt heel erg goed.

Je moet er alleen rekening meehouden dat je de instellingen aanpast als je langer dan 12 uur in de nacht een film opneemt.,

Ik ben aan het mailen met de ontwikkelaars om te zien of het standby gedrag kan worden aangepast op basis van het opname schema van MCE. BV:

als de laatste opname eindigt om 22:00 dan moet het systeem in standby om 22:10. Hierdoor wordt het helemaal flexiebel en hoef je er niet meer naar om te kijken.

John
sponzert
Guest
« Reply #4 on: 27 January 2005, 14:07:00 »

Bedankt voor de tip, heb het en het werkt prima.
Toch even een vraag hierover, omdat jij het al langer gebruikt.
Als de pc in hibernate heeft gestaan, en ik zeg dat hij weer moet aangaan na zeg even een uur, dan hoor je de pc aangaan, maar ik heb dan geen beeld op mijn monitor. Heb jij dat ook? Is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen?
kamjo01
Guest
« Reply #5 on: 27 January 2005, 15:03:33 »

ik heb daar soms wel een problemenb mee, vaak als ik een opname heb geprogrammeerd gaat dat wel eens mis. Eeen reboot i dan noodzakelijk. Ik  zal eens verder kijken hoe dat zit.

bedankt dat je me het ff vraagt was het vergeten.

John
sponzert
Guest
« Reply #6 on: 28 January 2005, 07:51:47 »

Your welcome. Ik hou het in de gaten hier.
chili
Standaard
**

« Reply #7 on: 13 March 2005, 13:14:23 »

Even een vraag. Ik kan met de afstandbediening de pc uit de stby halen en er ook weer inzetten. Dit werkt allemaal perfect.

Als ik nu een opname heb geprogrammeerd en ik zet de pc weer in de stby gaat ie meestal voor het tijdstip dat ie moet gaan opnemen ook weer aan. Dit doet ie alleen niet altijd even goed. Soms springt ie aan, blijft dan 2 min. aan en gaat weer uit De opname die de pc dan zou moeten gaan opnemen wordt dus niet opgenomen.

Iemand een idee wat dit kan zijn??

groeten Jeroen.

Ps dat programma intelligent wake-up werkt perfect, maar ik moet wel weer een xtra handeling doen( uit mce gaan, schedulen etc). Eigenlijk wil ik datgene doen wat ik hierboven heb beschreven, maar dat werkt dus niet altijd bij mij.

Frits de Vries
Newbie
*

« Reply #8 on: 18 March 2005, 10:03:47 »

smash
Een paar handige links en tips om je MCE box in normale (lees stille) stand-by te brengen....

......................
Ten eerste moet je in je Bios ervoor zorgen (advanced power options) dat je USB devices gebruikt kunnin worden om het systeem uit een S3 Standby te kunnen halen. Standaard zet je bios het systeem in een S1 standby.

en hier voor een uitgebriede verhandeling op the green button http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?ForumID=42&MessageID=49101&TopicPage=1
................................................
John

John,

Ik heb het ook geďmplementeerd. Werkt heel aardig. Wel iets raars. Het lijkt erop dat als mijn systeem in S3 standby gaat....direct weer wakker gemaakt wordt door iets (?), (ik zie zwart scherm, hoor heel snel fans uitgaan en dan 'klik' meteen weer wakker worden en dan XP-scherm met 'knop van mijn account' in beeld en links onder in het scherm de 'rode knop'. ) als ik 'm dan nogmaals in standby zet, gaat ie echt slapen.....heel vreemd.  Het lijkt er dus op dat 'iets' 'm meteen weer wakker maakt als ie in standby gaat...maar dat dat 'iets' er niet is als ik vanaf dat beschreven scherm nogmaals in standby ga......

Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Frits
kamjo01
Guest
« Reply #9 on: 18 March 2005, 16:39:54 »

Welke hardware gebruik je? is handing om ff beter een antwoord te formuleren. unsure
Frits de Vries
Newbie
*

« Reply #10 on: 21 March 2005, 09:47:08 »

Welke hardware gebruik je? is handing om ff beter een antwoord te formuleren. unsure

Dit:
AMD Athlon 64 2800+, Asus, K8N, nForce3 250 , USB2, Sata-Raid, ATX
Maxtor, 160 GB 7200 rpm, 8 MB, Sata-150, Dane Elec, 512 MB PC-3200 (DDR400)
NEC 3520A, 16xDVD±R/6XDVD+RW/4xDVD-RW, 4xDVD±R DL
10/100 Mbps Lan onboard, Asus WL-138G, Wireless b/g, 54 Mbps, PCI
8 channel audio + S/PDIF out, Hauppauge WinTV PVR

groet
Frits
kamjo01
Guest
« Reply #11 on: 24 March 2005, 21:15:15 »

Frits,

weet je zeker dat het systeem in S3 standby gaat? In mijn handleiding van het MSI board moest ik ff zoeken naar de juiste settings. Ook heb ik in windows alle settings "uitgezet" die te maken hebben met het in Standby gaan van het systeem. Je weet we die van 2 uur geen disk aktiviteit enzo.
Check ff je handleiding van het MoBo.
OPhet eerste gezicht is het niet de hardware die een probleem zal geven

JK
Chilles
Gemiddeld

« Reply #12 on: 12 April 2005, 13:01:23 »

smash

......................

................................................
John

John,

Ik heb het ook geďmplementeerd. Werkt heel aardig. Wel iets raars. Het lijkt erop dat als mijn systeem in S3 standby gaat....direct weer wakker gemaakt wordt door iets (?), (ik zie zwart scherm, hoor heel snel fans uitgaan en dan 'klik' meteen weer wakker worden en dan XP-scherm met 'knop van mijn account' in beeld en links onder in het scherm de 'rode knop'. ) als ik 'm dan nogmaals in standby zet, gaat ie echt slapen.....heel vreemd.  Het lijkt er dus op dat 'iets' 'm meteen weer wakker maakt als ie in standby gaat...maar dat dat 'iets' er niet is als ik vanaf dat beschreven scherm nogmaals in standby ga......

Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Frits
Heb je toevallig een wireless USB toestenbord of muis aangesloten?

kamjo01
Guest
« Reply #13 on: 4 May 2005, 08:21:43 »

Hoi allemaal,

de laatste dagen zijn er veel bragen opmerkingen over Standby. ipv steeds de link naar dit topic te vermelden heb ik besloten om het voor een tijdje een Sticky topic te maken

John
Lex
Gemiddeld

« Reply #14 on: 6 May 2005, 17:11:50 »

Hi John,

Heb je nog wel eens wat vernomen van de ontwikkelaar van IntelligentWakeUp met betrekking tot die door jou gewenste aanpassing?

Zou daar ook wel behoefte aan hebben.

Grtz,
Lex
« Last Edit: 6 May 2005, 17:15:31 by Lex » Logged

Antec Aria | Asus P4P800-VM | Celeron D 320 | 512 MB Kingston PC3200 | ASUS ATI A9250 | Crystalfontz extern USB display | Hauppauge 150
Pages: [1] 2 3  All   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen