Forum Wiki SponsorShop
24 November 2014, 08:42:40 English Nederlands *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Leden hebben meer voordelen dus registreer je snel als lid!! Voordelen van een registratie zijn oa: Zelf kunnen posten op het forum - mogelijkheid van emailnotificatie als er een reactie is op een je eigen posting - mogelijkheid van email notificatie op een nieuwe posting op een onderwerp van een ander dat je wilt vervolgen - private mail kunnen ontvangen en verzenden naar andere forum gebruikers - overzicht van nog niet gelezen postings - toegang tot lezen en plaatsen van berichten in het vraag&aanbod forum -

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: MCE start vanzelf op vanaf UIT stand  (Read 4745 times)
hansvlaa
Standaard
**

« on: 13 October 2005, 18:43:31 »

Dit klinkt zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb nu 3 pogingen achter de rug. 's-Avonds sluit ik MCE en XP af en zet de computer uit. Alle lampjes dus uit en geen fan die meer draait. Uit dus. Geen twijfel overigens na 3 keer dit te hebben gedaan Niet per ongeluk toch standby of hibernate of slaapstand of welke andere mogelijkheid dan ook. Uit is Uit.....dacht ik.  wacko

's-ochtends staat de kast echter weer gewoon aan. Ik heb MCE 2005 en Webguide. En automatisch uit standby halen ingesteld bij de netwerkkaart om Webguide ook te kunnen opstarten als het systeem op standby staat. Maar nu was  het hele systeem dus UIT!  excl

Heeft iemand anders deze ervaring al gehad? Ik verder geen plugins voor automatisch opstarten of zo. Ik ben heel benieuwd Sad help idea2

OrigenAE S21T, Antec 500W ATX, AMD64 X2 5200+, DDR2 2048Mb, Geforce 8600GTS 256Mb, Asus M2N-SLi Deluxe, 2x Firedtv DVBT, 500 Gb SATA,
Al eens gekeken in de "degroeneknop sponsorshop"?
Met de aanschaf van artikel uit de sponsorshop steun je het DGK initiatief en voor de prijs hoef je het niet te laten want die is gunstig!

DigitalDevices DVB tuners KeuzeBundel
(black) MediaCenter AB set - 29 eur.

dus check snel
www.degroeneknop.nl/sponsorshop/
Ardvark
Pro

« Reply #1 on: 13 October 2005, 18:47:34 »

Heb je misschien in Energie beheer een instelling verkeerd staan?

Greetinz, Mark

SilverStone LC-10B-M Asus P4C800-E de Luxe P4 2.8HT 512 MB Xfx FX5700 LE 256 MB Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Samsung LW20M11C WinXP MCE 2005 Logitech® Cordless Bluetooth
hansvlaa
Standaard
**

« Reply #2 on: 13 October 2005, 18:49:26 »

Heb je misschien in Energie beheer een instelling verkeerd staan?

Dat zou best kunnen ik weet alleen niet welke. Maar als een pc uitstaat kan ie normaal toch niet opstarten. ZOu wat worden ..;-0

OrigenAE S21T, Antec 500W ATX, AMD64 X2 5200+, DDR2 2048Mb, Geforce 8600GTS 256Mb, Asus M2N-SLi Deluxe, 2x Firedtv DVBT, 500 Gb SATA,
FranX78
Pro

« Reply #3 on: 13 October 2005, 19:18:18 »

Staat in de bios misschien wake on lan (netwerkkaart. draadloze netwerkkaart) / wake on ring (modem) / wake on pci aan  ?
Ik heb wel vaker meegemaakt dat dit redenen zijn dat een pc vanzelf aan gaat wanneer ze een singaal op netwerkkaart of modem krijgen.

In energie beheer kun je volgens mij niet instellen dat de pc na een bepaalde tijd weer aan moet gaan volgens mij.
In sommige biossen kan dat weer wel. Misschien kan dit ook het geval zijn ?!?

Succes ermee, Frank

Ardvark
Pro

« Reply #4 on: 13 October 2005, 23:50:03 »

Waarschijnlijk staat jouw computer niet uit, maar in S3 of S4, soort standby. 's Nachts start MCE op om gids updates op te halen, en misschien gaat MCE daarna niet meer terug naar S3 of S4.

Er kunnen ook andere oorzaken zijn, zoek ff op forum.

Oa: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,928.0.html?

Greetinz, Mark

SilverStone LC-10B-M Asus P4C800-E de Luxe P4 2.8HT 512 MB Xfx FX5700 LE 256 MB Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Samsung LW20M11C WinXP MCE 2005 Logitech® Cordless Bluetooth
MultiMediaMachines.nl
www.MultiMediaMachines.nl
degroeneknop sponsor va1004
Pro
*

« Reply #5 on: 14 October 2005, 12:18:29 »

Beste HansVlaa,

Er is ook een instelling in het BIOS dat de computer op gezette tijden laat opstarten. Dit kan zeer wel de reden zijn van het "zomaar" opstarten van de computer. Deze instelling uitzetten en het probleem is voorbij.
Overigens is het bij de meeste HTPC's zo dat wanneer zij geheel uitgeschakeld staan dat geprogrammeerde opnames niet worden opgenomen. Dit geschiedt meestal alleen vanuit S3 standby of S4  Hybernate (waarbij de computer ook "uit" staat).

Zelf een Windows Media Center bouwen? Dan eerst ons ff checke!
www.MultiMediaMachines.nl
Peer
Pro

« Reply #6 on: 14 October 2005, 15:09:32 »

Heren (en dames trouwens ook...;-)),

Laten we 'ns bij 't begin beginnen: moderne PC's kennen diverse energie beheer modi (genaamd: APM = Advanced Power management, vaktermen als S3 en S4, etc.).  Komt er kort gezegd op neer dat vrijwel elke moderne PC NIET meer via een 'harde' 220 volt schakelaar aan/uit gezet wordt, maar dat er een stukje electronica is (dat dus altijd onder spanning wordt gehouden en dus energie kost....ca. 2 á 5 watt), waarmee je het energie beheer van je PC kunt regelen:
- zowel het aan-schakelen (denk daarbij aan Wake-up On LAN (=WOL), maar ook via modem, toetsenbord, muis, USB, BIOS en (natuurlijk) ook nog je aan/uit schakelaartje.....)
- maar ook het uit-schakelen (denk hierbij aan de mogelijkheden die er zijn om (al-dan-niet) gedwongen via een netwerk iemands PC uit te loggen/schakelen of doro bediening van de aan/uit schakelaar niet in de S5 'uit' stand te komen, maar in de S3 (stand-by) stand of in de S4 (slaap) stand of....)
Kortom: het is een illusie om te denken dat als je je aan/uit schakelaar bediend, je PC echt 'uit' staat......da's dus niet zo (wil je dat wel, bedien dan een echte 220 volt schakelaar of trek de stekker er dan uit.....  Roll Eyes )

Nu zijn er met Win XP MCE diverse energie beheer modi problemen (en gelukkig ook oplossingen) bekend: die hebben vrijwel altijd te maken met:
- aan de ene kant de combinatie motherboard+BIOS (en of je PCI/AGP uitbreidingskaarten wel de S3 en/of S4, etc. modi goed ondersteunen.....)
- en aan de andere kant Microsoft's Win XP MCE en alle mogelijke energie beheer settings daarbinnen.... (in de major Win XP MCE upgrade-2 patch die vandaag uitkomt van Microsoft zullen ook weer een aantal (bekende) problemen verholpen worden trouwens....)

Kortom: complexe materie, waar elders op dit forum véél over te lezen is: véél leesplezier !, wil je er 'echt' alles vanaf weten?, lees dan: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;308535

Suc6 & grtz,

Peer
« Last Edit: 14 October 2005, 15:23:08 by Peer » Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

Dedicated Server Managed Colocatie VPS Webhosting + domeinnamen Domeinnaam registraties Linux beheer, server clustering, backup oplossingen